dijous, 22 de febrer del 2018

L'espontaneïtat de la Innocència



Una vegada, un nen jugant al bosc, sent contemplat pels seus pares, reia empaitant a unes garses que picotejaven pel terra, llavors i fruits caiguts dels arbres de l’entorn.
El nen imitava els seus vols amb els braços i fent salts com si s’enlairés.
A continuació es va apropar on els seus pares eren i els va preguntar:
-         Per què els ocells volen i jo no puc?
-         Tu pots parlar i ells no – li respongueren.
-         Ells si que parlen! – expressà. Els sorolls que fan es com si es diguessin coses, i els altres ocells els responen.
-         Tu, per exemple, pots fer abraçades i ells no – li respongué la seva mare.
El nen pensatiu estigué una estona sense parlar, com pensatiu, i a continuació digué:
-         Però es fan petons. Ells també s’estimen.
-         I què més fan? – li preguntà el pare.
-         Juguen i s’ho passen bé. Canten i volen.
-         Igual com tu, oi? – li preguntà el pare.
-         Jo no volo – respongué el nen.
-         Però pots córrer, saltar i rodolar pel terra.
-         Sí – respongué el nen somrient.
-         Tu pots estimar – digué la mare.
-         Ells també, mare. A vegades he volgut estar amb un ocell, i m’ha vingut un al meu costat. Una vegada que estava trist, va posar-se al meu costat un puput i em vaig sentir millor.
-         Ho veus com són com tu, en el fons?
-         I per què la gent els caça?
-         Hi ha qui necessita menjar, i ells fan que aquestes persones puguin menjar. Antigament les persones s’alimentaven dels animals del bosc.
-         I per què els mataven?
-         Per què era l’únic que tenien per a menjar.
Després d’un silenci, el nen digué:
-         No m’agrada que matin els ocells – continuà dient. Són com nosaltres. (Després d’un silenci, digué:) No està bé menjar ocells i animals. No m’agrada que els matin. (Pausa). No vull menjar animals – digué als seus pares. No està bé matar-los.
Els pares es miraren.
Finalment el nen digué:
-         Me’n vaig a jugar – expressà mentre es girà i començà a córrer somrient en direcció a on eren uns arbres amb els seus ocells.